Wyslalam paczke jako osoba prywatna za pobraniem. W paczce znajdowala sie hustawka dziecieca. Pani ktora otrzymala przesylke pisze mi ze karuzela od hustawki jest uszkodzona i ze mam jej zwrocic pieniądze za ta hustawke. Pani nie otworzyla paczki przy kurierze nie ma protokolu chociaz karton byl uszkodzony. Jaka mam pewnosc ze ta karuzela nie spadla jej ?. Huśtawka zostala zakupiona przez olx. Co w takiej sytacji mam zrobic?.
1 Odpowiedź
Jeśli kupujemy produkt przez Internet, to w naszym interesie leży sprawdzenie kompletności przesyłki. Kurier lub listonosz powinien zostać chwilę po doręczeniu paczki, w celu umożliwienia konsumentowi sprawdzenia jej zawartości – jeśli doręczona huśtawka była uszkodzona to zarówno odbiorca jak i doręczyciel byli zobowiązani do sporządzenia odpowiedniego protokołu, będącego podstawą reklamacji. Jeśli tego protokołu nie ma, klient przy odbiorze poświadczył kompletność przesyłki. Tym samym Pani, która kupiła huśtawkę, nie może domagać się zwrotu lub wymiany towaru! Jeśli karton faktycznie był uszkodzony, świadczy to tylko o złym podejściu do całej sprawy klienta, a sytuacja jest jeszcze bardziej niekorzystna dla niej, bowiem gdyby uszkodzenia z zewnątrz były niewidoczne, kupujący ma 7 dni na upomnienie się o protokół do dostawcy przesyłki. Nawet, jeśli ta Pani zwróciłaby się do UOKiK, otrzyma taką samą odpowiedź – nic nie zdziała bez protokołu, chyba, że miałaby ewidentne dowody uszkodzenia huśtawki podczas przesyłki, ale jeśli widziała uszkodzony karton przy odbiorze i zgodziła się zabrać paczkę, może winić już tylko siebie. Pan wywiązał się z obowiązku i wysłał paczkę – uszkodzenie nie leży już po Pana stronie, dlatego nie jest Pan zobowiązany oddawać klientce pieniądze. Na przyszłość musi ona zwracać uwagę na stan doręczanych przesyłek, otwierając je w obecności kuriera.